Menu overgewicht | afvallen
ondergewicht | aankomen

Tip van de week

Dagelijks berichtje van de gewichtsconsulent.

1328e berichtje

21 februari 2019

Als je zwanger bent is je voeding nog belangrijker dan normaal. Maar het is ook best moeilijk om goede keuzes te maken. Want wat is goed voor je ongeboren baby en wat niet! En voor jezelf? Het Voedingscentrum geeft je tips en uitleg met een handige app.

Je gewichtsconsulente,
Thérèse

Tip van de week


Bent u nog niet op uw gewicht?

Kleding

Met de juiste kleding lijkt u slanker.

Lees verder...

Tip van de week van uw gewichtsconsulent

Woensdag 20 februari 2019

Kleding

Bent u nog niet op uw gewicht?

Met de juiste kleding lijkt u slanker.

Bent u nog niet op uw gewicht? Of bent u afgevallen en wilt u dat zo goed mogelijk laten zien? Met de juiste kleding komt uw figuur veel mooier uit.

Tips om er slanker uit te zien:
  • Stoffen: draag geen horizontale strepen, die maken u breder. Een verticale streep maakt langer en slanker.
    Grote, opvallende opdrukken op truien, shirts en panty's kunnen beter vermeden worden. Dit geldt ook voor grote zakken.
    Dunne en gladde stoffen maken slanker.

  • Schoenen: rubberen zolen, lage hakken en brede, ronde neuzen maken de benen korter en dikker.
    Een hakje maakt de benen langer en slanker en geeft u een mooiere houding waardoor ook de rest van het lichaam slanker lijkt.

  • De hals: draag een v-hals of lage hals. Maar vooral geen coltrui.

  • Sieraden: draag geen korte, grote en opvallende kettingen. Lange, fijne kettingen maken het bovenlichaam langer en slanker.
    Lange oorbellen maken het gezicht langer. Hierdoor valt de eventuele onderkin ook minder op.

  • Kleur: zwart maakt slanker, dat is algemeen bekend. Dat geldt ook voor donkere kleuren. Pas hier alleen wel mee op. Mensen krijgen ook snel het idee dat je altijd maar zwart draagt omdat je te zwaar bent. Combineer de donkere kleding daarom met wat kleur of accessoires. Bijvoorbeeld een fel gekleurd topje onder een getailleerd zwart jasje.
    Houdt u juist wel van kleur en niet van zwart? Prima, het wordt erg saai als u altijd in het zwart bent. U krijgt vast veel complimenten als u eens varieert met kleur en u lijkt u echt niet gelijk kilo's zwaarder. Dat is alleen wat u zelf ziet.

  • Aandacht afleiden: Laat uw goede punten extra opvallen door bijvoorbeeld keuren of accessoires. Zo leidt u de aandacht af van de punten waar u minder tevreden mee bent. Met verkeerde of te strakke kleding vallen juist de minpunten extra op.

  • Broeken: Een broek die tot over de enkel valt maakt langer en slanker. Draag nooit driekwart broeken of te korte broeken als u korte, stevige benen heeft.
    Een broek met een lage taille is niet verstandig. Draag er liever één die de buik bedekt.

  • Lingerie: een goed passende bh is heel belangrijk en doet wonderen voor uw figuur dus laat u goed adviseren. Corrigerend ondergoed geeft u direct een mooi silhouet. Pas wel op dat er niet juist een vetrol ontstaat waar het ondergoed eindigt.

  • De juiste maat: het is misschien wel het belangrijkste dat uw kleding goed passend is. Mensen zijn vaak geneigd een maat kleiner te nemen omdat ze niet willen toegeven dat ze eigenlijk een maat groter hebben. Hierdoor lijkt u juist dikker! Er ontstaan dan lelijke rollen.

  • Mode: de mode volgen is leuk. Maar kijk wel eerst of het u staat en of het past bij uw lichaamsbouw. Anders slaat u de plank volledig mis en lijkt u ook dikker. Er is altijd wel een stijl in de mode die bij u past en die uw figuur mooier doet uitkomen.

  • Tailleren: Zwaardere mensen dragen vaak wijde gewaden. Hierdoor lijken ze nog zwaarder. Getailleerde jasjes, shirts en tunieken doen een wonder voor uw figuur.


   Kaas is dat nou wel of niet gezond?
Kaas De tip van vorige week.

Tip van vorige week

Woensdag 13 februari 2019

Kaas

Kaas

is dat nou wel of niet gezond?

Wij Nederlanders zijn echte kaaseters. We eten gemiddeld wel 18 kilo per jaar. Kaas bevat veel belangrijke stoffen die we nodig hebben zoals vet, eiwit, calcium en vitamines. Helaas bevat kaas wel veel verzadigd vet. Het getal dat voor de kaas staat (20 , 30 of 48 ) geeft aan hoeveel vet het bevat. Hoe lager het getal hoe lager het vetgehalte. Het voedingscentrum adviseert om voor 20 en 30 te kiezen in plaats van volvette kaas in verband met de calorieën. Ze adviseren 1½ plak per dag voor een volwassene.

Kaas wordt vaak gebruikt als vleesvervanger. Dit is niet terecht want er zit nauwelijks ijzer in. Wel bevat het veel vitamine B wat belangrijk is voor vegetariërs. Voor het ijzer hebben ze dus niet voldoende aan kaas. Belangrijke ijzerbronnen zijn brood, granen, groenten, peulvruchten, eieren en andere vleesvervangers.

Het nieuwste op kaasgebied is Kees. Kees smaakt als kaas en ziet eruit als kaas. Op de foto is het grote stuk kaas Kees. Kees wordt net als gewone Hollandse kaas gemaakt van koemelk. De dierlijke vetten worden bij Kees uit de melk gehaald en vervangen door 100% plantaardige vetten. Hierdoor is het rijk aan onverzadigde vetzuren. Het bevat 60% minder verzadigd vet en 30% minder zout dan 48 kaas. Kees is een goed alternatief als u op uw cholesterol wilt letten of minder zout wilt eten. Voor uw gewicht is Kees niet beter dan kaas. Kees bevat namelijk wel onverzadigde vetten maar het geeft net zoveel calorieën als gewone 48 kaas.

Kees is nu in de meeste supermarkten verkrijgbaar. Klik op deze link om te zien waar voor u de dichtstbijzijnde kaasspeciaalzaak is die Kees verkoopt. Kees: waar te koop.

Klanten van De Blije Weegschaal krijgen op hun eerst volgende consult een tegoedbon om Kees gratis te proberen.
Ook krijgen ze een paar heerlijke Keesrecepten.



   Het is weer stamppotweer! Slecht voor de lijn?
Onzin!
Rookworst De tip van twee weken geleden.

Tip van twee weken geleden

Woensdag 6 februari 2019

Rookworst

Het is weer stamppotweer!

Slecht voor de lijn?
Onzin!

Nu het weer kouder wordt krijgen veel mensen weer trek in stamppot. Dat deze slecht zijn voor de lijn is gelukkig niet waar. Ze zijn zelfs heel gezond aangezien ze bestaan uit aardappelen (vitamine C !) en verse groenten.


De stamppotten worden helaas meestal wel ongezond gemaakt door er een laag vette jus over te gieten. Laat dit achterwege of kies een normale hoeveelheid magere jus. Deze kun je lekkerder maken met een gesnipperd, gefruit uitje en eventueel wat champignons. Eet bij de stamppot een stukje mager vlees of een vleesvervanger. Geen rookworst of gehaktbal dus! Probeer eens vegetarische rookworst of groenteballetjes, ook erg lekker met wat mosterd.


Ook worden er vaak blokjes gebakken spek doorgedaan. Op die manier wordt de stamppot wel vet en erg calorierijk! Wilt u er per se iets door probeer dan eens gerookte kip. Snijd deze in blokjes zo groot als spekblokjes en bak ze even in een lepeltje vloeibaar light bak- en braadproduct bruin en krokant. U zult merken dat de keuken ruikt naar gebakken spek. De kip is veel minder vet maar wel net zo lekker. Doet u de kip of misschien toch de spek door de stamppot? Doe er dan niet ook nog eens apart vlees bij!


Zo kunt u heerlijk genieten van het stamppottenweer.


Volgende week is er weer een nieuwe tip van de week.

Schijf van vijf

Nieuws en info


Reactie BGN op mysteryshoppers onderzoek Gezondgids.

BGN

PERSBERICHT: Woerden, 8 februari 2018.

Lees verder...

Aanmelden


Wilt u wekelijks de Tip van de week in uw mailbox ontvangen en op de hoogte blijven van acties en nieuwtjes over afvallen?

Vul dan uw naam en e-mail adres in.

Uw naam



Uw e-mail adres


Herhaal uw adres




lijf lijf Als gediplomeerde gewichtsconsulent in Purmerend help ik u bij

afvallen

, ondergewicht, overgewicht,

gewichtsbeheersing

, gezonde en verantwoorde voeding en ondergewicht zonder streng te lijnen of een streng dieet te volgen. Verder geef ik u vele afslank tips
lijf en tips voor als u wilt aankomen.